Τρίτη, 6 Οκτωβρίου 2015

Η κινητική ανάπτυξη των παιδιών






η κινητική ανάπτυξη των παιδιών












0-6 μηνών
Χαμογελά.
Γυρίζει μπρούμυτα από ανάσκελα και ανάσκελα από μπρούμυτα
Σηκώνει το κεφάλι και τους ώμους του όταν είναι γυρισμένο ανάποδα (μπρούμυτα).
Κάθεται χρησιμοποιώντας τα χέρια του για υποστήριξη.
Προσπαθεί να φθάσει αντικείμενα με το ένα χέρι αλλά συχνά αποτυγχάνει.
Δημιουργεί φούσκες με τα χείλη του.
Παρακολουθεί οπτικά ανθρώπους και αντικείμενα.
Παρακολουθεί τα χέρια του.

7-12 μηνών

Έρπεται με το στομάχι.Στέκεται ή προχωρά με βοήθεια.
Προσπαθεί να φάει μόνο του με κουτάλι.
Σηκώνεται μόνο του σε μια καθιστή θέση.
Προσπαθεί να μιμείται χειρονομίες.
Χρησιμοποιεί ομαλές και συνεχόμενες προσπάθειες για να αρπάξει αντικείμενα.
Κάθεται χωρίς υποστήριξη.
Πίνει νερό από κυπελλάκι.
Προσπαθεί να στηριχτεί από τα έπιπλα.
Κρατάει το μπιμπερό του.
Παίζει μπάλα μαζί με κάποιον άλλον.
Διασκεδάζει με παιχνίδια του τύπου «κούκου!» «τσα»!
Χρησιμοποιεί έναν πρωτόγονο πιάσιμο για να γράψει, και προτιμάει να »χτυπά» τον μαρκαδόρο στο χαρτί , παρά να γράφει
Συνεργάζεται κατά τη διαδικασία του ντυσίματος, απλώνει το πόδι του για να φορέσει το παπούτσι και τοποθετεί τα χέρια του μέσα στα μανίκια.

13-18μηνών

Τρέχει αλλά πέφτει συχνά.
Δείχνει αντικείμενα που αναγνωρίζει.
Μιμείται διάφορες χειρονομίες.
Βγάζει κάποια από τα ρούχα του (π.χ. καπέλο, κάλτσες).
Προσπαθεί να ανεβάσει και να κατεβάσει το φερμουάρ.


19-24 μηνών

Προχωρά χωρίς βοήθεια.
Προχωρά λοξά με το πλάι και προς τα πίσω.
Χρησιμοποιεί παιχνίδια τα οποία χρειάζεται να τα τραβήξει.
Περνά χάντρες σε σκοινί.
Διασκεδάζει παίζοντας με πηλό και πλαστελίνη.
Παίρνει αντικείμενα από το πάτωμα χωρίς να πέφτει.
Στέκεται όρθιο πατώντας και στις δυο φτέρνες.
Ανεβαίνει και κατεβαίνει σκάλες με βοήθεια.
Σκαρφαλώνει και στέκεται στην καρέκλα.
Περιστρέφει το κεφάλι του ενώ περπατά.
Καταφέρνει να βάλει το κλειδί μέσα στην κλειδαριά.
Στέκεται στο ένα πόδι με βοήθεια.
Κάθεται σε παιδική καρέκλα.
Κατασκευάζει έναν πύργο με 3 τουβλάκια.


2-3 ετών

Αρχίζει να αναπτύσσεται ο ρυθμός.
Ανεβαίνει και κατεβαίνει σκάλες χωρίς βοήθεια.
Πηδά στο πάτωμα με τα δυο του πόδια.
Ισορροπεί στο ένα το πόδι για ένα δευτερόλεπτο.
Περπατά στις μύτες των ποδιών.
Γυρίζει τις σελίδες των βιβλίων μια προς μια ή 2- 3 μαζί την ίδια στιγμή.
Διπλώνει το χαρτί στο μισό με μίμηση.
Κατασκευάζει έναν πύργο με τουβλάκια.
Γράφει βιαστικά (ορνιθοσκαλίσματα).
Ζωγραφίζει με ολόκληρες κινήσεις του χεριού.
Βαδίζει και περιστρέφει το σώμα του ενώ πετά διάφορα αντικείμενα.
Πίνει νερό από μεγάλο ποτήρι με το ένα χέρι.
Μασά το φαγητό.
Βγάζει τα ρούχα του.

3-4 ετών

Κλωτσά την μπάλα μπροστά.
Γυρίζει τις σελίδες του βιβλίου μια προς μια.
Μαθαίνει να χρησιμοποιεί ψαλίδι.
Τρέχει και παίζει παιχνίδια δράσης με abandonment.
Σηκώνεται από την στάση “οκλαδόν”.
Ισορροπεί και περπατά με τα δάχτυλα των ποδιών.
Μπορεί να ξεκουμπώνει τα κουμπιά αλλά δεν μπορεί να τα κουμπώνει.
Κρατά τις μπογιές με τον αντίχειρα και τα δάχτυλα, κι όχι με την γροθιά.
Χρησιμοποιεί το ένα χέρι συχνότερα προκειμένου να εκτελέσει τις περισσότερες πράξεις.
Σχεδιάζει ένα τετράγωνο, αντιγράφει έναν κύκλο και μιμείται οριζόντιες κινήσεις.
Βάζει μόνο του τα παπούτσια του, αλλά τις περισσότερες φορές σε λάθος πόδι.
Μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα τρίκυκλο (ποδήλατο).
Κατασκευάζει πύργο με 9 τουβλάκια.
Εναλλάσσει τα βήματα καθώς ανεβοκατεβαίνει τις σκάλες.
Χρησιμοποιεί το κουτάλι για να φάει χωρίς να του χύνεται το φαγητό κάτω.
Ανοίγει την πόρτα περιστρέφοντας το πόμολο.

4-5 ετών


Τρέχει γύρω από εμπόδια.
Σπρώχνει, τραβά και οδηγεί παιχνίδια με τιμόνι.
Πηδά πάνω από αντικείμενα που έχουν ύψος 6 ιντσες και προσγειώνεται και με τα δυο πόδια μαζί.
Πετά την μπάλα προς μια ορισμένη κατεύθυνση.
Ισορροπεί στο ένα του πόδι για 5 δευτερόλεπτα.
Σερβίρει νερό από μια κανάτα.
Απλώνει διάφορες ουσίες με το μαχαίρι.
Χρησιμοποιεί την τουαλέτα όντας πλέον ανεξάρτητος.
Χορεύει ανάλαφρα ακούγοντας μουσική.
Πηδά με το ένα πόδι.
Περπατά πάνω σε μια γραμμή.
Χρησιμοποιεί τα πόδια με μεγαλύτερη δύναμη, ευκολία και άνεση.
Πιάνεται χρησιμοποιώντας τη γροθιά και τα μεσαίο δάχτυλο.
Κρατά το χαρτί με το χέρι του καθώς γράφει.
Σχεδιάζει κύκλους, σταυρούς και σχέδια με το σχήμα του διαμαντιού.
Κατεβαίνει τις σκάλες χωρίς βοήθεια.
Μεταφέρει μια κούπα με νερό χωρίς να χυθεί.
Διασκεδάζει με το να κόβει και να κολλά.

5-6 ετών

Περπατά προς τα πίσω .
Κάνει τούμπες.
Κόβει πάνω σε μια γραμμή με το ψαλίδι.
Γνωρίζει να γράφει τα περισσότερα από τα κεφαλαία γράμματα.
Κόβει το φαγητό με το μαχαίρι.
Δένει τα κορδόνια από τα παπούτσια.
Φτιάχνει σύνθετες κατασκευές με τουβλάκια.
Κυλά χαριτωμένα ένα πατίνι, χοροπηδά, πηδά ένα σχοινάκι και κάνει ποδήλατο.
Χρησιμοποιεί με ευχέρεια μικροσκοπικά εργαλεία.
Κουμπώνει τα ρούχα, πλένει τα πρόσωπο του και take away τα παιχνίδια.
Φθάνει και πιάνει αντικείμενα με μια συνεχόμενη κίνηση.
Πιάνει την μπάλα με τα χέρια του (όταν του την πετάξουν).
Φτιάχνει ακριβή σημάδια με τις μπογιές.


6-7 ετών

Διασκεδάζει με σκληρές δραστηριότητες όπως το τρέξιμο, το χοροπηδητό, οι κούρσες ταχύτητας, η γυμναστική και το κυνηγητό.
Εμφανίζει μειωμένο ενδιαφέρον για το γράψιμο και το σχέδιο.
Σχεδιάζει ευδιάκριτα έναν άνθρωπο, ένα σπίτι και ένα δέντρο.
Χρησιμοποιεί γράψιμο παρόμοιο με εκείνο τον ενηλίκων, αλλά συνήθως είναι πιο αργό .
Τρέχει ελαφρά στα δάχτυλα των ποδιών.
Κόβει απλά σχήματα.
Χρωματίζει μέσα στις γραμμές χωρίς τα χρώματα να βγαίνουν έξω από αυτές.
Παρουσιάζει εδραιωμένη πλευρίωση του αριστερού ή του δεξιού χεριού.
Ντύνεται εντελώς μόνο του.
Βουρτσίζει τα δόντια του χωρίς καμία βοήθεια.

Πηγή :http://www.logouergon.gr/kinitiki-anaptixi-paidiou/ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου